woensdag 1 augustus 2007

A wedding and a funeral

Ik moet mijn nickname een beetje waarmaken. Niet panikeren, ik ga hier niet over wiskunde beginnen zagen; maar music maestro please. Afgelopen zaterdag nog eens gaan piano spelen in een huwelijksmis met TeitateiT.
Het begon al goed toen er in het begin van de misviering een oude man in rolstoel de kerk werd uitgereden -zo heb ik later vernomen- hij zou er nogal wit hebben uitgezien. Achteraf was dan ook duidelijk waarom er plots sirenes klonken buiten. Er liep meer mis. Na de huwelijksbeloften had de pastoor zich even van blad vergist en had daarmee bijna de eigenlijke trouw overgeslagen. De pastorale DJ'ster was duidelijk nog opgegroeid met een grammofoon waarbij men de naald reeds eventjes op voorhand op de plaat moet leggen alvorens de muziek klinkt. Een 'moderne' hifi inclusief afstandsbediening maakte het einde van de bijbelteksten plots automatic, systematic, hydromatic kortom greased lightnin'. "Doet het er nog toe?" moest ze tenslotte nog gedacht hebben toen ze Nothing Else Matters maar alvast opzette toen de bruid haar gasten hartelijk dankte. De vier liedjes die wij speelden waren in ieder geval op de juiste moment. Hoewel door mijn toedoen de vioolsolo wel in het wijwater is gevallen.
En die oude man? God kent geen genade; die had blijkbaar de ambulance niet meer gehaald en mocht meerijden met de lijkwagen van de politie!
Trouwen? Bwaa, nog niet direct, later misschien.

3 opmerkingen:

Lotte zei

Amai, das ook ne goeie start van uw huwelijk seg...

Kmoet wel zeggen dat ik hier bijna van mijne stoel ben gevallen van't lachen!! (ni omwille van die meneer natuurlijk)

Tim zei

Ik verwacht hier nu wel een comment van die van de squash eigenlijk.

Bram zei

Ter informatie voor de 'outsiders': de griet achter den toog van de squash was de conversatie van ons - drie knappe binken - opvallend hard aan het meevolgen. Where's my privacy!?