vrijdag 3 augustus 2007

Klucht in den Aldi

Aaah, het is weekend. Na het werk nog snel even langs Aldi voor wat eten.
Dan rij ik met mijn karretje door het gangpad naar de kassa, maar zie ik te laat dat de rij zich naar het gangpad naast mij buigt. Mensen geven geen kick om mij effe door te laten, dus doe ik maar verdraagzaam (lees: ignorant) ipv assertief en loop ik rond. Eens aangekomen aan de staart, komt een winkelgenote in het eerste gangpad voor hetzelfde dilemma te staan als ik even daarvoor. Mevrouw denkt de gulden 'middenweg' te hebben gevonden en besluit simpelweg een tweede rij af te tappen op dezelfde hoogte als ik. Stilaan blijkt dat ze toch hoger scoort op de assertiviteitsschaal, want ze rijdt zich zo sterk in de wedstrijd dat ze het karretje van degene voor ons beider zelfs begint mee voort te duwen met haar kar. Nu ja, begint ge op zo'n moment te verzuren? Maar nee, beetje ritsen is goed voor het verkeer en geeft meteen de goede trend aan voor de twee files die ondertussen zijn ontstaan achter mij en mijn directe concurrente. Even later staan mijn boodschappen dan toch veilig op de band. Achter mij daarentegen wordt mijn goed voorbeeld spijtig genoeg al snel in de kiem gesmoord wanneer gangpad Zuid zich gezamenlijk verweert tegen het reclamerende gangpad Noord. Kleine escalatie en dan... we have a winner! Het omhooggevallen golferstype (die met zijn roze polo over de schouders hopeloos probeert duidelijk te maken aan zijn chouchou dat hij homoseksuele gevoelens heeft voor de tuinman) gaat voor brons en wringt zijn kartonnen doos wijn -die thuis zonder meer in dure Moutonflessen wordt getapt- tussen mijn boodschappen en die van de tweede eredame achter mij. In een laatste poging mijn leiderschap te herstellen stel ik de kassierster voor om nummerkes uit te delen in 't vervolg en wensen we elkaar nog een prettig weekend.

1 opmerking:

Minneke Poes zei

Amai, al chance dat ik er niet was, of de kranten hadden "Bloedbad in Aldi" gekopt denk ik!