donderdag 10 april 2008

US & A

Sta me toe voorbarig te zijn. Maar eigenlijk ook niet; de laatste praktische bevestiging is nog onderweg. Het staat vrij vast dat ik in juni voor 't eerst langer dan een halfuur op een vliegtuig ga zitten... Jawel, ik ga op werkbezoek naar Amerika! En San Francisco dan nog wel! Hot patato bless my soul.

Toen ik bijna een jaar geleden de keuze moest maken tussen twee projecten voor mijn doctoraat, heb ik geopteerd voor datgene waarvan de omschrijving eindigde met: "de student zal gedurende de periode van het onderzoek regelmatig studiebezoeken brengen aan de groep fysica van Berkeley University". Dat leek dus een verstandige keuze; het andere project is in samenwerking met de groep fysica van Antwerp University, daar hoeft uiteraard geen vliegtuig voor genomen te worden. Ter informatie: inhoudelijk ging mijn voorkeur ook uit naar het andere project.

Ik hoop dat ik een beetje van de stad kan meepikken, want het wordt wel travakken: presentaties geven, presentaties zien, ideeƫn uitwisselen, discussiƫren, brainstormen,... en dat in een weekje tijd. Maar hey, it's in the US & A!

(Hmm, zou ik luchtziekte hebben?)

2 opmerkingen:

F²M zei

bwoa, tenzij een vonkske al een steekvlam opwekt ni hoor!!
big prof on the vleugels!!

Minneke Poes zei

Whoehoe!! Proficiat! Ge hebt toch al een "malletje"? ;-)